Skip to main content

Hemtjänst som vi själva skulle önska den

Vi är ett litet hemtjänstföretag i Umeå som jobbar nära.
Nära våra kunder. Nära deras anhöriga.
Och nära livet, som det faktiskt ser ut.

Vi vet att trygghet ofta bor i det lilla:
Att slippa förklara samma sak två gånger.
Att känna igen stegen i hallen.
Att få hjälp på ett sätt som känns självklart.

Vi jobbar inte med stora ord. Vi jobbar med människor.
Och det gör vi med respekt, rutin – och gärna med ett skratt mitt i allt.

Få den hjälpen du behöver

  • Städning
  • Matlagning
  • Personlig hygien
  • Inköp
  • Ledsagning
  • Avlösning

För många av våra yngre kunder finns vi nära till hands genom boendestöd. Här kan vi hjälpa personen med att identifiera personliga behov och målsättningar, strukturera vardagen och sedan öva personen i att bemästra sina färdigheter.

Vill du ha hjälp med enstaka tjänster som städning, enklare trädgårdsarbeten, tvättning mm? Vi erbjuder även dessa i form av RUT-tjänster.

Hur ansöker jag om hemtjänst eller boendestöd?

Du som bor i Umeå stad och närliggande område har rätt att själv söka den hemtjänsten du vill ha. Det är ingen prisskillnad om du väljer kommunens hemtjänst eller oss som privat aktör. Vi tar emot alla som söker hemtjänst via oss och verkställer beslutet några dagar från det att vi tagit emot beslutet.

Så här går du tillväga för att ansöka om hemtjänst och boendestöd:

1. Kontakta biståndshandläggare
Ring Umeå kommuns växel 090-16 10 00 och be att få prata med en biståndshandläggare för att göra en ansökan om hemtjänst. Du kan även ringa oss på 090-12 54 52 så hjälper vi dig att hitta rätt.

2. Välj utförare
När du fått ditt beslut så är det dags att välja utförare. Du är välkommen att ringa, maila eller besöka oss på Din & MIn Omsorg, så berättar vi gärna om vårt alternativ och hur vi arbetar.

3. Fatta ditt beslut
När du bestämt dig för vilken utförare du vill ha så ringer du din biståndshandläggare på kommunen och meddelar valet.

4. Vi hör av oss
När vi fått klartecken från din biståndshandläggare så kommer vi att höra av oss till dig för att planera hur vi ska lägga upp hemtjänsten eller boendestödet.

Kontakta oss

Våra medarbetare

För att du som kund ska känna dig nöjd behövs engagerad och kompetent personal. Därför lägger vi mycket tid på att handplocka och intervjua våra blivande medarbetare.

Våra medarbetare består av undersköterskor, socionomer och vårdbiträden med kompetenser inom olika specialområden som t.ex autismspektrumområdet och demensvård. De talar svenska men har även annan språkkompetens som t.ex. engelska och finska. Samtliga medarbetare har genomgått vårt omfattande inskolningsprogram, där kunskapsutveckling är en viktig del. Och kanske viktigast av allt – våra medarbetare älskar sitt arbete.

Vill du vet mer om hur vi arbetar? Eller är du befintlig kund och har frågor kring din hemtjänst?

Kontakta oss